Tuesday 13 February 2007

Buitenwerk en binnenwerk

Terwijl Christa leuke foto's maakt buiten en Lizzie over haar broccili loopt te dromen, zit ik op kantoor. Het kantoor is koud, ik lijk wel een Michelin-poppetje want ik heb geloof ik 4 truien over elkaar aan. Al is het buiten nog zo lekker, door de dikke muren van de huizen blijft het lang koel binnen.
Het werk op kantoor vraagt veel flexibiliteit wat de talen betreft. Ik ben dus Nederlandse, Christa is Zwitserse, de programma's op haar computer zijn in het Duits en ze heeft een Frans toetsenbord. Wij praten altijd Frans met elkaar, we wonen tenslotte in Frankrijk. Echter als ik klanten ga bellen bijvoorbeeld in Polen, dan spreek ik Engels. Dus het binnenwerk kan wel eens verwarrend zijn.
Maar dan het buitenwerk: de regen gisteren was goed voor de wijngaard, maar helaas te weinig om echt in de harde grond te kunnen doordringen. En vandaag was het weer zo warm, ik heb buiten een siesta gehouden. (Zielig hè?)

No comments: